Vacatures
Polyester werker
Sity Academy start met opleiding polyester

Afgelopen week is Sity Academy van start gegaan met de opleiding tot medewerker Polyester. In acht weken leren de deelnemers de basisvaardigheden van dit beroep en kunnen ze aan de slag bij de deelnemende bedrijven: Jenti, Composite Structures en Poly Products.

Vakopleidingen

In samenwerking met deze regionale bedrijven is een kort, praktijkgericht opleidingstraject opgezet. Het gaat om de basis vakvaardigheden, zodat mensen daarna kunnen starten met werken. Meer informatie over deze opleiding vind je hier. De opleiding is voor deelnemers kosteloos. Initiatiefnemer SitY Academy Rudy-Jan van Zenderen: “We zijn blij dat we door de versoepelingen van de corona-regels weer kunnen starten. Het afgelopen jaar heeft alles op pauze gestaan, we gaan er met deze opleiding weer tegenaan!”

Bedrijfsschool voor het MKB
SitY Academy is opgezet als antwoord op de mismatch op de arbeidsmarkt voor technische mensen. Het bedrijfsleven in de regio vraagt steeds meer om werknemers met technische vaardigheden, maar kan deze moeilijk vinden. SitY Academy tackelt de mismatch door technische vakmensen op te leiden via praktijkgerichte cursussen. Als bedrijfsschool voor het MKB vergroot SitY Academy voor deelnemers de vooruitzichten op werk. Het opleidingsaanbod ontstaat uit de vraag van de markt. De opleidingen worden gegeven door vakdocenten of vakmensen uit het bedrijfsleven.

Initiatief uit de DOE agenda van de arbeidsmarktregio

SITY Academy is ontstaan uit een samenwerking tussen Avres, Da Vinci College, School & Bedrijf en Stichting Behouden Vaart. SITY Academy is één van de initiatieven uit de ‘DOE Agenda’; het regionale actieplan waarmee de gemeenten Gorinchem, Molenlanden en Vijfheerenlanden, werkgevers en onderwijs meer mensen aan het werk willen krijgen.

Meer informatie vind je op sityacademy.nl.

Hero stijl element
Iocn 7
Altijd als eerste op de hoogte?

Meld u aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws.

Aanmelden nieuwsbrief

Volg ons op social media