Remon van Falier begon drie maanden geleden enthousiast als nieuwe collega verkoop & advies bij Poly Products. Na een langdurig arbeidsverleden in een andere technische richting - de metaalsector - was hij toe aan een nieuwe uitdaging: het werd een kennismaking met composiet!
Remon vertelt hoe die kennismaking tot nu is verlopen en hoe hij zich op zijn plaats voelt bij Poly Products.
Plan
Remon: “Michiel de Bruijcker en ik hebben bij mijn aanstelling een plan opgesteld. Daarin hebben we ruimte gemaakt voor kennis vergaren, concrete doelen stellen en maandelijkse evaluatiemomenten. Poly Products pakt dat in mijn beleving heel serieus aan. Dat doet niet elk bedrijf.” Los van zijn kennismaking met composiet, richt Remon zich heel concreet op de ontwikkeling van ECOseals als standaard merk binnen Poly Products.
Stage
“In eerste instantie houd ik mij bezig met de verkoop van al onze producten en diensten”, vervolgt Remon. “Om ook inhoudelijk kennis op te doen over polyester en composiet, heb ik ‘stage gelopen’ op alle verschillende afdelingen. Ik had de mogelijkheid met iedereen binnen het bedrijf mee te kijken. Ik heb daardoor een goede indruk van de kenmerken van composiet gekregen, zodat ik weet waarover ik praat wanneer ik met potentiële klanten in gesprek ga.”
Producten en kennis
Remon: “Ondertussen heb ik mijn draai al, aardig gevonden. Contact met mensen vind ik leuk en belangrijk. Zowel met klanten, collega’s als leveranciers verloopt dat prima. Door voortdurend vragen te stellen, herken ik inmiddels de processen. Wat dat betreft, zie ik een onderscheid tussen producten en kennis. Ik denk dat wij op beide vlakken van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten.”
Uitbreiding composiet assortiment
Zoals gezegd, houdt Remon zich ook bezig met de ontwikkeling van ECOseals. “Dat is voor ons een nieuwe productgroep, die bestaat uit vloeistofdichte vloerplaten. Het is modulair, mobiel, chemisch bestendig en duurzaam: een vloeistofdicht vloersysteem voor industriële toepassingen!” Remon: “ECOseals is een product dat zich bewezen heeft. Het stond wat betreft promotie echter op een laag pitje. Onze doelstelling is van ECOseals één van de vier standaard merken van Poly Products te maken. Het is weer een manier composiet succesvol te verwerken en daardoor een uitbreiding op ons assortiment.” Dat sluit aan bij de doelstelling van Michiel de Bruijcker om de kennis en ervaring binnen Poly Products te vertalen naar de wensen van klanten.
Commerciële functie
“En daar komt de behoefte naar een commerciële functie in beeld”, zegt Remon. “Enerzijds verkopen we onze eigen producten, dat zijn constante factoren. Anderzijds richten we ons op het beantwoorden van specifieke wensen van klanten. Op beide manieren geven we invulling aan onze kennis van en ervaring met composieten. Die lijn zetten we nu ook weer commercieel door.”
Succes
Remon heeft op commercieel vlak al succes geboekt. “Ik heb al meerdere klanten kunnen adviseren en daarvoor mooie opdrachten mogen ontvangen. Zoals afgelopen week ook een opdracht voor een ECOseals opstelling voor een nieuwe klant!” Wanneer hij over drie maanden weer evalueert, wil hij nog zelfstandiger opereren. “Ik wil de propositie van Poly Products duidelijk uitwerken. Daarnaast vind ik het belangrijk te weten welke oplossingen onze klanten zoeken en hoe wij daar het beste antwoord op kunnen geven.”
Evaluatiemomenten
Hij voelt zich in elk geval helemaal op zijn plek. “De manier waarop Poly Products iedere medewerker begeleidt naar de juiste rol binnen het bedrijf, spreekt mij erg aan. Tijdens de evaluatiemomenten bekijken we van beide kanten of de wensen en behoeften aansluiten bij de werkelijkheid. Je wordt hier niet in het diepe gegooid!”
Heeft het verhaal van Remon jouw interesse gewekt? Klik dan eens naar de vacatures op onze website.
Meld u aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws.